Lite så här såg det ut tidigare idag när jag och Fredrik lämnade hans hus för att äta frukost på ett café i närheten.
Bortsett från det så har jag mest bara vandrat runt ute halvt blind, då min ena kontaktlins försvann spårlöst imorse och jag inte har några extra, och sedan slappat hemma i min säng. Nu har jag en vegetarisk lasagne i ugnen och några nya avsnitt av tv-serier att kolla på, så min kväll är väl allt annat än dålig!

Ps, jag har tappat bort laddaren till mitt kamerabatteri, så det blir bara mobilbilder framöver.


Den där gången när jag var ledsen och du spelade den här låten för att få mig glad igen.

Jag har kommit in i en vana av att klaga på det mesta och skapa problem ifall det inte finns några. Vilket det sällan gör nu för tiden, för livet går ändå rätt så jävla bra just nu; från och med nästa vecka börjar jag jobba i baren på restaurangen (vilket jag verkligen ser fram emot), grabben min är finare än någonsin, mina vänner är helt klart bäst, jag är inte så dum heller, och den vackra hösten har äntligen kommit till London!

Jag slåss fortfarande lite med rutiner som att äta rätt och mycket, börja träna lite försiktigt, sluta röka helt och hållet (har bara tagit typ tre bloss på en månad och det var när jag var full och det var äckligt ändå), ta mig ut ur rummet och mig själv, samt att sluta stressa över små och obetydliga saker. Och det går framåt, sakta men säkert.

Idag är jag iallafall ledig från jobbet, och efter gårdagens sjukt stressiga skift så behövs det verkligen. Planen är powerwalk, en tur till Shoreditch och Brick Lane med Mimi, sedan möta upp grabben när han har slutat jobbet och spendera kvällen ihop. Helt okej torsdag, alltså. Puss.
hur ser du ut när du är nyvaken?
som en liten katt.
 
vilken dag är det idag?
lördag, fast jag hade fått för mig att det var fredag.

vad ska du göra ikväll?
jag är bjuden på utgång i Dalston med gänget och rymdfest i New Cross, men helt ärligt så känns inget särskilt tilltalande. jag är tröttare än tröttast och min säng är jävligt bekväm med nya lakan.

säg två bra uttryck:
"oh dear" är väl det uttryck jag använder allra mest, tillsammans med "oh my god". annars så har jag nyligen fastnat för att säga "cool" till typ allt.

vad blir du glad av att få höra att du är?
duktig på något, särskilt om det är en grej som jag tycker är svår att göra. och att jag är snäll.

vem saknar du?
just precis nu skulle jag helst vilja ha grabben här, men han var tvungen att jobba ikväll. annars familjen och vännerna hemma i Sverige, såklart. och några personer från jobbet som jag inte har sett på länge.

vad är du bra på?
att klippa min egna lugg och att städa.

vad vill du ha?
bra självförtroende, nya glasögon, en gul regnkappa, samt något i stil med världsfred.
 
vem är du kär i just nu?
har världens mest seriösa crush på Chloë Grace Moretz.

vad var det första du snodde?
godis eller något annat löjligt. senaste var tejp från jobbet, helt utan dåligt samvete!

vad har du tänkt göra länge men ej gjort?
skaffa mig en cykel.

vad bävar du inför?
ingenting, egentligen.

vad händer i helgen?
igår jobbade jag hela dagen, och gäster på restaurangen stannade kvar så länge att jag totalt jobbade i ca 13 timmar. sjukt stressig kväll också, då det var min första fredag bakom baren, men vi överlevde. idag har jag inte gjort mycket annat än promenerat runt ute och suttit i min säng, samt städat min del av lägenheten för veckan. kanske utgång ikväll, men det här med film och mys lockar också. imorgon ska jag jobba lunchskift och sedan hångla med Fredrik.

vad ska du göra i höst?
sparka runt bland gula löv på marken, dricka litervis av té och kaffe, jobba lite extra så att jag kan spara ihop till en ny laptop, försöka hitta mer tid till att umgås med mina fina, samt förmodligen bara fortsätta med allt jag gjorde innan det blev höst. har inga särskilda planer.

hittade denna lista i Jempas blogg och tyckte att jag också borde göra den. så.