lite kort text här bara; nu är det söndag och min vecka med åtta skift (istället för fem eller sex, som jag vanligtvis gör) är äntligen över. kommer få en ganska fin summa siffror på kontot nästa fredag, med andra ord! himla passande, tycker jag, som har födelsedag om en vecka och sedan långledigt med häng här i London, samt en resa till Sverige med grabben och hans familj. extra fickpengar är alltid bra att ha då.

nu ska jag koka en kopp té och fortsätta kolla på Förhäxad. söndags-mys-kväll i min säng, japp!
vegansk frukost; hallonsmoothie, och mackor med pålägg gjorda av soja (förutom gurkorna, som såklart är gjorda av gurka).

hej, god morgon, god dag. hur står det till med dig?
jag mår allmänt bra, men är inte så värst peppad på dagen. jobbar ikväll, vilket egentligen inte är så illa och det var faktiskt jag själv som bad om det - men jag har blivit tillfrågad att ta ett extra skift imorgon och ett på söndag också, och snäll som jag är kan jag inte säga nej. vi har ont om personal just nu, så det här med lediga dagar kan jag vinka "hej då" till.

hur som helst, nog med jobbprat nu. i förrgår byggde jag ihop min nya byrå (helt själv, så himla bra), så nu är mitt rum hur fint som helst! ska bara få upp lite grejer på väggarna, sedan är rummet perfekt. efter det så ska vardagsrummet fixas till ordentligt också, då det är ganska så rörigt och lite hur som haver just nu ... fast stökiga rum betyder faktiskt ingenting när man får bo med de finaste tjejerna. puss.


förra torsdagen hade VUE Cinema i Angel en av världens bästa biovisningar någonsin; hela Cornetto-trilogin!
det vill säga, de visade Shaun of the Dead, Hot Fuzz, och premiären av The World's End. alla tre i rad. sex timmar och fyrtiofem minuter, på ett ungefär. helt klart värt att sitta i en ganska obekväm biostol för halva natten!

du måste se dessa filmer om du inte redan har gjort det, så är det bara. det går inte att inte älskar Simon Pegg, Nick Frost, och Edgar Wright. och med Martin Freeman, Steve Coogan, och Bill Nighy som extra karaktärer så kan det ju bara inte gå fel. åh, vill se alla nu igen!
vid St Paul's katedralen har träden målats blåa, i hopp om att uppmärksamma människor om hur viktigt det faktiskt är att ha träd och växter i stora städer. kan vara den finaste konstinstallationen jag någonsin har sett.

jag har haft pappa på besök i helgen, därav bristen på uppdatering. sorry.
vi gjorde inte så värst mycket egentligen; hängde runt omkring i stan, drog till olika comic book stores (den enda typen av butiker som vi båda älskar), och allmänt umgicks. det var såklart hur trevligt som helst, och saknar honom redan!

den här veckan jobbar jag tyvärr mest hela tiden, då vi har ont om folk på restaurangen och jag behöver lite extra siffror på kontot. har spenderat så mycket pengar den senaste månaden att det är löjligt, hah.

nu ska jag dricka mitt kaffe och kolla på lite nyheter. vi hörs när vi hörs.
foto-cred till Jempa. Tord, Mimi, Moa, och jag innan vi skulle åka till IKEA i lördags. fast Tord och Mimi skulle inte med.

jag har haft ledig helg och det har handlat om ett efterlängtat IKEA-besök! vi fick med oss massvis med grejer till lägenheten, så nu börjar den ta sig. har fått vasken/avloppet fixat också, samt en ny duschslang, så på vattenfronten är allting nytt och fixat. högst upp på min lista just nu är en dammsugare och en ny dörr till mitt rum. och någon slags tejp som inte skadar väggar om man vill sätta upp posters och liknande.

ledig helg innebar också utgång, vilket jag egentligen hade kunnat klara mig utan. jag och Jempa hamnade på någon bar/klubb vid Leicester Square, där min grabb och hans vän hängde av okänd anledning. spenderade för mycket pengar, men blev inte tillräckligt onykter för att klara av stället ändå. bästa var iallafall när vi skulle till bussen och gick förbi en ung man som var klädd i en fin kostym med hatt och käpp, och jag brister ut "stilig karl" till Jempa, varpå han vänder sig om och säger "jaså, ni är svenskar?". jag skämdes lite, men han blev himla glad, hah.

hur som helst, det var min helg i korta drag. idag är det tisdag och jag är ledig igen! om en timme ska jag befinna mig hos min nya doktor för registrering och hälskoll, och sedan ska jag mest hänga hemma i väntan på en IKEA-leverans (min nya byrå kommer idag, hurra). puss.
alltså jag orkar inte just nu. den lilla energi jag har för tillfället läggs på jobb eller att ligga i en säng och bara vara. vi har en hel del problem med nya lägenheten, och varken vår agency eller landlord verkar ta det på allvar. det är stopp i vask/handfat/avlopp, vi kan inte använda tvättmaskinen, min dörr är trasig, duschen bråkar, och en del annat trams.

jag har även fått något problem med min ischiasnerv (tror jag iallafall), så mitt högra ben är i ständig smärta sedan igår. vaknade tidigt imorse och ville mest bara grina. varma bad verkar iallafall hjälpa, så jag ska väl bosätta mig i badrummet tills vidare. puss och hej.
en liten Fredrik.

nu är jag hemma från Brighton, hej hej. min mobil dog under andra dagen och jag hade ingen laddare med mig, så det har varken blivit några uppdateringar någonstans eller några som helst bilder (bortsett från de jag tog på Fredrik med hans mobil, när vi åkte tåg till London och läste böcker och åt glass). jag har haft det himla bra iallafall; promenerat runt i lilla Brighton, gått på bio, ätit på ett sjyst american diner, haft Buffy the Vampire Slayer-maraton i åtta timmar, fått mat lagad åt mig, solat ute på en trampolin, samt kramats hur mycket som helst.

anyhow, jag tänkte ta och springa bort till Tesco för att handla lite mat nu. senare ska jag nog krypa ner i sängen med mitt gameboy och Metroid Fusion. eller kanske tanka hem Minecraft, eller se om WoW fortfarande vill fungera med min dator. känner mig otroligt spelsugen, ha.