okej, nu blir det ett lite halvtrist textinlägg här igen, men jag tycker om sådana och tänker låta de hamna här i tid och otid. jag har en ledig söndag idag och det är så otroligt välbehövt känner jag, även fast jag bara har jobbat tre dagar den här veckan ... men det har varit lite stressigt ändå och så verkar jag ha en liten förkylning på ingång (fan ta någon om jag blir sjuk på riktigt), så jag får spendera en hel dag i sängen med tredje säsongen av Workaholics. förvisso drog jag till stora Sainsbury's i Whitechapel för någon timme sedan, så lite produktiv har jag varit. NÅVÄL. ville mest bara berätta att jag reser hem till Sverige nu på torsdag och stannar där i fyra dagar, och innan dess kommer jag jobba typ tjugofyrasju, så jag kanske inte kommer hänga här så mycket den kommande veckan. men jag lever. fortfarande. tydligen. puss.
photo: me

i onsdags hängde jag på The Slaughtered Lamb och såg bland annat dessa herrar (och en dam) spela några utav deras absolut vackraste låtar. jag satt front row på en liten mjuk pall med ett glas vin, stort leende, och nästan-tårar i ögonen. den där Dave Gerard alltså, grabben med rösten och orden. fy fan så fint det var. efter det så blev det en flaska vin och sällskap på en soffa i norra London. även det rätt så fint.

nu: kväll på jobbet. talk to you later, love.
lördagkväll efter jobbet; drack ett par öl med Iris och Coral, drog till Soho och El Camino för att möta Ally och hennes vän Olly, drack tequila och svalde kristaller i väntan på att få visa våra moves på dansgolvet, ramlade runt bland okända människor och tömde flaskor, blev utkastade vid stägning och mötte två kanadensiska män på en bakgata, letade efter taxi men åkte med en buss och sedan taxi, hamnade hemma hos Ally och Olly där vi alla tog ett varmt bad tillsammans och fick klagomål från grannen, lyssnade på gamla LP-skivor, klädde oss i pyjamas, mer kristaller och gräs, allt från 2001: A Space Odyssey-soundtracket till Spice Girls, dansade runt i hela vardagsrummet, målade en liten porslinsko i alla möjliga färger, insåg att solen var uppe och att klockan var morgon, fler drinkar med vodka och juice, ännu mera skoj och dans, sedan somnade vi alla någonstans. kan ha varit den bästa kvällen någonsin. precis så som en utekväll med efterfest ska vara. älskar mah sistahs mest. puss.
alla hjärtans dag och kärleken vinner över allt och åh jag älskar dig mitt snuttegulle. eller hur det nu brukar låta.
jag hoppas att jag får se något riktigt smörigt på jobbet idag, typ ett frieri eller något, ha. ska iallafall besöka the love of my life på rasten. puss.

veganska pannkakor med vegansk choklad/hasselnöt/nutella-liknande-kräm till frukost är väl aldrig helt fel, nej. yum!
nu ska jag dra till Argos och leta efter en blender, och sedan är det jobbkväll som gäller. Iris är tillbaka efter sina två veckor som sjukskriven idag och du anar inte hur förbannat jävla glad jag är över att få se mah sistah igen! skiter i vilka andra som jobbar ikväll, så länge hon är där är jag nöjd.
utgång igår med brittiska grabbar och svenska brudar, hängde i Camden och i ett källar-vardagsrum, dansade till Beastie Boys och grät i smyg till Tori Amos, kramade alla och däckade i två olika famnar; men nu är jag hemma och måste dra till jobbet om ett par timmar. döden, typ

och ja just det, var ju även ut i onsdags med Felicia och hennes två vänner som har varit här på besök en sväng, vilket var grymt som alltid! ramlade runt på Death 2 Disco/Notting Hill Arts Club precis som vi gjorde alldeles för många gånger när vi först flyttade hit.

nu tänker jag inte dricka på bra jävla länge iallafall. jag blir så dum när jag är full, ha.
fredag-morgon och jag ska dra till jobbet om ungefär en timme. denna veckas andra dubbelskift, vilket känns rätt okej även fast jag inte har en aning om vilka andra som jobbar idag (håller tummarna för att det är några bra). jag har börjat jobba färre skift nu iallafall, och det är så himla skönt! slipper vara där så ofta, slipper träffa personer som jag inte tycker om så ofta, slipper spilla rött vin överallt så ofta. istället hänger jag hemma med tv-serier och böcker eller ute på stan och äventyrar.

nåväl, nu måste jag börja göra mig i ordning. hej så länge, puss puss.


inga typiska bilder direkt, men jag tycker att de beskriver min lilla resa rätt fint ändå; promenerade runt överallt och ingenstans, gick på loppmarknad och hittade en hög med gamla foton och brev (bland annat ett vykort från Sverige, hur otippat som helst), fascinerades över alla vackra byggnader, och drack cappuccino ett par gånger om dagen på mysiga caféer. besökte även Eiffetornet, katakomberna, Sacré-Coeur (med vackraste utsikten över hela staden typ), samt gick runt i Montmartre och Montparnasse och lite överallt egentligen. jäkligt trevligt, alltså!

ungefär en vecka sen med detta, men det har varit jobb och det har varit skadat knä och det har varit knepiga saker.
men nu så börjar det vända och jag tror att jag är på väg i rätt riktning. så, förlåt för brist på uppdatering - jag är snart tillbaka.