16:07:2013 (en helg som har varit)

foto-cred till Jempa. Tord, Mimi, Moa, och jag innan vi skulle åka till IKEA i lördags. fast Tord och Mimi skulle inte med.

jag har haft ledig helg och det har handlat om ett efterlängtat IKEA-besök! vi fick med oss massvis med grejer till lägenheten, så nu börjar den ta sig. har fått vasken/avloppet fixat också, samt en ny duschslang, så på vattenfronten är allting nytt och fixat. högst upp på min lista just nu är en dammsugare och en ny dörr till mitt rum. och någon slags tejp som inte skadar väggar om man vill sätta upp posters och liknande.

ledig helg innebar också utgång, vilket jag egentligen hade kunnat klara mig utan. jag och Jempa hamnade på någon bar/klubb vid Leicester Square, där min grabb och hans vän hängde av okänd anledning. spenderade för mycket pengar, men blev inte tillräckligt onykter för att klara av stället ändå. bästa var iallafall när vi skulle till bussen och gick förbi en ung man som var klädd i en fin kostym med hatt och käpp, och jag brister ut "stilig karl" till Jempa, varpå han vänder sig om och säger "jaså, ni är svenskar?". jag skämdes lite, men han blev himla glad, hah.

hur som helst, det var min helg i korta drag. idag är det tisdag och jag är ledig igen! om en timme ska jag befinna mig hos min nya doktor för registrering och hälskoll, och sedan ska jag mest hänga hemma i väntan på en IKEA-leverans (min nya byrå kommer idag, hurra). puss.
Postat av: Erika

Blu-tack (eller annat märke)!!!! Det blåa/gråa "kluddet"(vad kallades det där du kommer ifrån? Har hört så många olika namn) som lärare använde i skolan när de satte upp saker på väggar! Finns på WHSmith och säkert på andra ställen. Skitenkelt att använda och om färgen/väggen inte flagnar så ska det inte vara några problem att ta bort och flytta på posters!!

Svar: De som bodde här innan oss använde det och det lämnade fettfläckar över hela väggarna ... Så vår landlord har sagt att vi inte får använda det. Har dock läst att om det blir fettfläckar så ska man kunna tvätta bort det med glasrengöring. Men vet inte om vi vågar chansa.
Mia Åkesson

2013-07-17 @ 02:47:57

namn:
kom ihåg mig?

e-mail: (publiceras ej)

blogg/URL:

kommentar:

Trackback